Skip to content
Ammatillista koulutusta, taideaineita, pelilinjoja, lähiruokaa sekä kokous- ja majoituspalveluja maaseutumiljöössä, Tampereen keskustan kupeessa.

Ahlman brändää suomenkarjan

Ahlmanin Kasvua suomenkarjasta -hanke pyytää tarjouksia suomenkarjan brändäämisestä koko maan alueella. Kaksivuotisen hankkeen tavoitteena on brändäystyön lisäksi edistää suomenkarjatuotteiden kehitystyötä ja pääsyä markkinoille muodostamalla paikallisia lyhyitä toimitusketjuja. Tavoitteena ovat laadukkaat suomenkarjasta saatavat tuotteet eläinkohtaisen määrällisen tuotoksen maksimoimisen sijaan. Samalla saadaan suomenkarjasta saatavien tuotteiden hyvät ominaisuudet tutummiksi kuluttajille. Tärkeänä päämääränä on myös verkostoida suomenkarjatilalliset ja jatkojalostajat.

Suomenkarjalle luodaan selkeä brändi, jonka tähtäimenä on rodun säilyttäminen ja kuluttajien arvostuksen ja maksuhalukkuuden lisääminen. Brändäystyö aloitetaan markkinatutkimuksella, jossa selvitetään suomenkarjatuotteiden potentiaalia. Brändi saavutetaan mm. tutkimustietoon perustuvan tuotteiden laadun, juurien, tarinoiden ja kaikkien kestävyyden ulottuvuuksien esiin tuomisella.

Brändiä testataan Pirkanmaalla pienimuotoisella videokampanjalla joko televisiossa tai netissä ja osallistumalla kuluttaja- ja ammattilaismessuille ja -tapahtumiin sekä Pirkanmaalla että valtakunnallisesti. Brändistä ei tehdä aluesidonnaista, vaan hankkeen tuloksia voidaan hyödyntää valtakunnallisesti.